Cloud-telefonie oplossing voor goede bereikbaarheid

De druk op de huisartsenzorg blijft toenemen. Cloud-telefonie biedt de mogelijkheid om zowel de individuele bereikbaarheid als die in hagro- en/of regionale samenwerkingsverbanden slimmer in te regelen. Zeker als er zoveel mogelijk hetzelfde telefoniesysteem gebruikt wordt.

Wat houdt het aanbod in?

De keuze is gevallen op VCare. VCare biedt praktijken een up-to-date en toekomstbestendig telefoniesysteem, waarbij veel aanvullende modules beschikbaar zijn in het basispakket.

Voor de eenmalige kosten die gepaard gaan met de overstap hebben we een kortingsafspraak gemaakt met VCare van 30% op het totale bedrag. Daarnaast ontvangt de praktijk vanuit PrimaCura een gedeeltelijke vergoeding voor deze eenmalige kosten. Deze tegemoetkoming bedraagt €0,66 per ION, met een minimum van €1750,- en een maximum van €5000,-. De vergoeding bedraagt nooit meer dan de totale eenmalige kosten.

Het maandtarief wordt onder andere berekend op basis van het aantal ingeschreven patiënten bij de praktijk. We hebben hiervoor een lager tarief afgesproken met VCare van €0,88 per ION per jaar.

Aanmeldingsprocedure

Ben je geïnteresseerd, heb je vragen of zou je graag mee willen doen? Neem dan contact op via [email protected].

Aanpak selectietraject

Er werd gestart met een inventarisatie naar de huidige stand van zaken m.b.t. telefonie-leveranciers in de regio. Deze inventarisatie werd ingevuld door 54 praktijken. Vervolgens werd er een werkgroep telefonie opgericht, bestaande uit huisartsen, assistentes en praktijkmanagers. Op basis van (in de regio) bekende leveranciers werd een keuze gemaakt met wie het traject zou worden doorlopen. Deze leveranciers hebben een pakket van eisen ontvangen en ingevuld, een demo gegeven aan de werkgroep en offertes uitgebracht. Ervaringen werden uitgevraagd bij praktijken die al gebruik maken van systemen van verschillende leveranciers. Na uitvoerige terugkoppeling werd een definitief aanbod ontvangen. De werkgroep heeft de leveranciers op verschillende onderdelen beoordeeld, waaronder functionaliteit, support, prijs en (toekomst)visie.

Conclusie en advies

Na een intensief selectietraject, heeft de werkgroep advies uitgebracht aan de ICT-commissie en aan het bestuur. Dit advies luidde om een samenwerking aan te gaan met VCare. Het bestuur heeft het advies om VCare als samenwerkingspartner te selecteren overgenomen. Dit houdt in dat de samenwerking met VCare vormgegeven is en gunstige prijsafspraken voor praktijken geregeld zijn in een mantelovereenkomst. 

Ben je geïnteresseerd, heb je vragen of zou je graag mee willen doen?

Meld je hier aan